september 8, 2022

Kvalitets- och ekonomiassistent för framtidens välfärdsteknik

Vill du vara med och utveckla framtidens omsorg?

Sverige befinner sig i en äldreboom. Under det här decenniet kommer andelen 80-plussare att öka från 500 000 till 750 000. Detta ställer stora krav på samhället, som skall klara ett ökat omsorgsbehov. Allt fler äldre behöver kunna bo kvar hemma längre och här kommer välfärdstekniken in i bilden. På Posifon erbjuder vi landets kommuner och regioner tjänster som stärker våra seniorers förutsättningar till ett aktivt och självständigt liv. För att möta en ökad efterfrågan av våra tjänster behöver vi nu bli fler. Inför hösten söker Posifon en ekonomiassistent och kvalitets utvecklare som vill bidra till att få våra kunder att erbjuda våra tjänster till fler.

Vi söker nu dig som vill ta hand om vår redovisning och bidra aktivt i vårt kvalitetsarbete. Vi ser det som en deltidstjänst, men för den rätte kan det utökas till en heltidstjänst. Grunden är att du tar hand om företagets bokföring och redovisningsskyldigheter. Vi arbetar i FortNox och vill effektivisera så mycket som möjligt. Du arbetar även med utvecklingen av våra och våra kunders kvalitetssystem. Vi är ett ledande kunskapsföretag som arbetar med att förbättra vård och omsorg genom IT och digitalisering och det finns mycket att göra. För att vi ska kunna stödja våra kunder i sina beslut och sin organisering så måste vi också själva ha ordning och reda. Vi letar därför efter dig som vill arbeta strukturerat såväl med vår ekonomi, vidareutveckling av vårt kvalitetsledningsarbete men även vill stödja våra kunders arbete. Arbete som vi är duktiga på idag men måste bli fler som gör. Marknadsinsatserna handlar om att belysa ekonomiska och kvalitativa nyttor med välfärdsteknik i den kommunala organisationen. Men även att utveckla underlag och utbildningsinsatser, deltagande i upphandlingsprocessens olika faser med mera.

Vi vet att man alltid kan göra saker bättre och vill därför arbeta med dig som brinner för att utveckla och utvecklas. Externt vill vi kalla rollen Kvalitetsekonom och vi vill forma den ihop med dig.

Din uppgift blir att:

  • Vara ansvarig för vårt bokförings- och redovisningsarbete.
  • Arbeta med vårt kvalitetssystem. Vi har ett ledningssystem motsvarande ISO 9001, ISO 14001 och ISO 27001 och ska se till att rutiner, policys mm alltid är uppdaterade och relevanta när de behövs. Att vi lever som vi lär.
  • Arbeta med att utveckla och rita upp processmodeller för både kunder och oss själva.
  • Bistå arbetet i upphandlingsprocesser.
  • Hjälpa till där det behövs för att säkerställa att vi ger bra kundservice och når hög kundnöjdhet

Vi förväntar oss att du har erfarenhet av bokföring och arbete med kvalitetsfrågor. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av upphandling sedan tidigare. Du är noggrann och drivs av att hitta smarta sätt att få saker gjorda. Du har en positiv läggning, är ordningsam och trivs i att arbeta med härliga kollegor i det lite mindre företaget. Du har god initiativförmåga och gillar att agera självständigt samtidigt som du är lagspelare och ser din roll i laget. Du bistår såväl i kundservice som kvalitetsarbete. Det är viktigt att du gillar siffror men även har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Kan du norska och/eller danska så är det ett tydligt plus.

Vi förväntar oss att du är nyfiken på teknikens möjligheter, har en teknisk förståelse men framförallt brinner för organisationens betydelse för att lyckas med en uppgift. Det spelar ingen roll hur bra teknik vi har om inte kunderna har förutsättningar att använda den på rätt sätt. Tillsammans med våra experter inom teknik, IT-utveckling, omsorgens organisering så kommer du vara med att förändra omsorgen.

För Posifon är ett IT/telekom-företag som, baserat på app- och mobiltelefoniteknologi utvecklar nya tjänster för ökad välfärd. Vi är ett litet innovativt, kundnära företag med åtta engagerade medarbetare och ett brett nätverk som brinner för samma frågor som oss. Vi har vårt huvudkontor i Göteborg och arbetar därifrån för att göra stor skillnad i samhället. Vår vision är att alla, oavsett förutsättningar och förmåga ska känna sig trygga att självständigt kunna ägna sig åt fritidsaktiviteter och delta i samhällslivet. Med smarta tekniska lösningar och stor kunskap om användarnas och kundernas förutsättningar så ökar vi människors trygghet och livskvalitet. Företaget grundades 2008 och är marknadsledande i Sverige på GPS-larm /mobila trygghetslarm och medicinpåminnare. Vi lever som ett ungt tillväxtföretag, och arbetar med långa kundrelationer på en marknad med långa säljcykler, där upphandlingar styr försäljningsmöjligheterna. Affärsmodellen bygger på abonnemangsintäkter och våra kunder är framförallt kommuner, privata vårdgivare och hjälpmedelscentraler, men vi säljer även till privatpersoner.

Vi arbetar även aktivt med återförsäljare i flera länder och en viktig bit i arbetet är därför att stötta våra partners i deras arbete. Oavsett kund eller partner så är vår drivkraft är att erbjuda trygghet och livskvalitet till äldre samt personer med funktionsvariationer. Vi är därför extra måna om att ha en hög servicenivå och vill att du ska dela den motivation som detta ger.

Du vill att du har goda kunskaper i användande av de vanligaste datorprogrammen för rollen, men även lockas av att arbeta med processmodeller med mera. Att du är van användare av Microsoft Office förutsätter vi. Den fasta arbetsplatsen är på företagets kontor i Johanneberg Science Park på Chalmers, men vi ser gärna att du har körkort och är beredd att besöka våra kunder vid behov.

Låter det intressant?

Skicka in din ansökan och CV till info at posifon.se.

Om du har frågor kan du ringa till Henrik Essunger på telefon 070-308 09 54.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer kommer hållas löpande och vi gillar snabba men genomtänkta beslut.

Glada hälsningar från Posifon AB

Kategorier

Arkiv