Vill du vara med och utveckla framtidens omsorg?
Sverige befinner sig i en äldreboom. Under det här decenniet kommer andelen 80-plussare att öka från 500 000 till 750 000. Detta ställer stora krav på samhället som skall klara ett ökat omsorgsbehov. Allt fler äldre behöver kunna bo kvar hemma längre och här kommer välfärdstekniken in i bilden. På Posifon erbjuder vi landets kommuner och regioner tjänster som stärker omsorgstagares förutsättningar för ett aktivt och självständigt liv. För att möta en ökad efterfrågan av våra tjänster behöver vi nu bli fler. Inför hösten söker Posifon en affärsutvecklande säljare, som vill erbjuda dessa möjligheter till fler och stötta våra kunder i att börja använda dem.
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid 40 h/vecka
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Anna-Lena Frändeborn
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-08-31
ANSÖKAN: CV och personligt brev skickas till info@posifon.se
Och du! Vänta inte med satt skicka in din ansökan! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Om rollen som affärsutvecklande säljare
Hos oss på Posifon blir din uppgift att hjälpa blivande och aktiva kunder att förstå hur våra system och lösningar hjälper dem att effektivisera sin verksamhet. Och att diskutera nyttoeffekter, upphandlingsstrategi, IT-säkerhet och införande. Med din vägledning och vår expertis underlättar vi vardagen för såväl våra kunders personal som slutanvändaren/brukaren.
En stor del av din tid går åt till rådgivande försäljning i kontakten med befintliga kunder men du har även ansvar för att söka upp och uppvakta nya kunder och specifika målgrupper. En viktig uppgift är att hjälpa befintliga kunder att erbjuda tjänsterna till fler. Du kommer arbeta såväl med förarbetet inför att kunder ska upphandla som att vara med och forma våra svar.
Du behöver vara lyhörd för kundens behov och utmaningar och aktivt delta i arbetet med att utveckla, strukturera och paketera erbjudanden och produktinformation till våra kunder. Till din hjälp har du ett gäng glada och positiva kollegor med en ja-sägande attityd som backar upp, stöttar och nyfiket lyssnar in din nästa idé eller tanke.
Eftersom våra kunder i huvudsak är kommuner och regioner kommer du resa en hel del i tjänsten och du bör räkna med 30-50 resdagar per år. Vi brukar också ställa ut på ett antal mässor och där är du förstås lika självklar som tekniken och de smarta enheterna vi jobbar med. Körkort är ett måste för att du ska kunna ta dig runt i landet och har du dessutom egen bil är det toppen. När du inte är på resande fot jobbar du i huvudsak kontorstider och utgår från kontoret på Chalmers Teknikpark.
När du börjar hos oss kommer du att få chansen att lära känna vår kunders verksamheter på djupet och få stor insyn i hur välfärdsteknik fungerar ute i landet. Med oss får du arbeta brett och lära dig om olika organisatoriska förutsättningar för att stötta våra kunder på bästa sätt. Det är en fördel om du har erfarenhet från att ha arbetat inom vård och omsorg, gärna med fokus på verksamhetsutveckling eller digitalisering. Men det viktiga är att du förstår förutsättningarna hos upphandlande kunder och de kravbilder som finns i offentlig verksamhet. Du har säljerfarenhet, men måste inte ha arbetat som säljare. Det viktiga är att du är duktig på att bygga relationer, förstå kundens utmaningar och kunna förklara hur du kan hjälpa till att lösa dem. Alltså vara bra på att lyssna, förstå och tala för det du brinner för.
För att trivas och utvecklas i den här rollen tror vi att:
- du är en värdeskapare av rang med näsa för affärer och har en pedagogisk ådra
- du är en strukturerad person med en positiv grundinställning och uppskattar att din tillvaro växlar mellan resande och kontorsarbete (ingen dag är den andra lik)
- du gillar att uttrycka dig såväl i tal som text och är nyfiken på våra grannländer.
- du förstår värdet av att arbeta med upphandlingar och är inte rädd för att göra jobbet som behövs
- du är trygg i att driva egna processer och är inte rädd för att aktivt söka upp och bygga relationer med våra fantastiska kunder (vi skojar inte, vi har förmodligen de bästa kunderna en kan ha)
- du förstår skillnaden på nöjda kunder och imponerade kunder och har en naturlig talang för att leverera det lilla extra
- du trivs bra när du har ett ben i offentlig sektor och ett i det privata näringslivet (en superkraft i den här rollen är att kunna göra sig förstådd i och att förstå båda världarna)
Eller så har du helt andra egenskaper som visar sig vara ännu bättre. Det viktigaste är att du är en engagerad person som gillar att jobba aktivt med framgångsrik försäljning, både på kort och på lång sikt. Och att du på riktigt gillar känslan av att få vara med och göra livet lite lättare för någon annan.
Meriterande:
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område.
- Dokumenterad erfarenhet av försäljning/affärsutveckling, gärna inom eller mot vård och omsorg/offentlig sektor
- Du är en fena på CRM-plattformen Salesforce
- Din engelska är lika flytande som din svenska,
- Du förstår norska och gärna danska, kanske även något annat språk
Varför Posifon?
På Posifon står livskvalitet i centrum för allt vi gör, både när det gäller våra kunder och vår personal. Vi tänker att våra medarbetare, precis som våra kunder, mår och fungerar bäst när de känner sig trygga, självständiga och respekterade. Vi har en flexibel arbetsmiljö där självledarskapet är viktigt och där du arbetar med frihet under ansvar. Vi har nära till skratt och prioriterar de små samtalen över en kopp kaffe. Och som kryddan på moset har vi en VD, som varje dag när han kommer in genom dörren, säger att ”just idag är den bästa dagen”. Bara en sådan sak.
Mer info om oss och vad vi står för hittar du på www.posifon.se, www.mobilatrygghetslarm.se och på https://www.linkedin.com/company/posifon-ab