Inloggningen i PosifonCare
Varje kund kan själv styra hur enkel eller komplicerad inloggningen i PosifonCare ska vara. Detta görs av den person som har behörigheten kundadministratör.
Flerfaktorsinloggning är möjlig. Kontakta specifik kundadministratör, alternativt Posifons support för hjälp.
Tänk på att ett användarkonto endast ska vara inloggad på en enhet åt gången.
Utloggning ur appen
Du kan logga ut ur appen under menyn “Mer”.
Lösenord:
Har du eller någon annan användare glömt sitt lösenord kan man få nytt ett nytt genom att klicka på knappen “Glömt lösenord” i inloggningsvyn, då skickas ett nytt lösenord till din angivna epostadress. Alternativt kan man få ett nytt tillfälligt lösenord av sin administratör som kan byta ut lösenordet via webbgränssnittet.
Användares behörigheter
Din möjlighet att använda funktionerna i PosifonCare styrs av vilka roller du har och därmed vilka behörigheter du har i systemet. I appen är den viktiga skillnaden om du har rätt att starta en sökning eller inte.
Användare med administratörsrättigheter kan ändra inställningarna åt dig. Det görs i webbgränssnittet.
Det är också så att du kan använda Premium eller Basic-läget i appen och därmed ha tillgång till olika många funktioner. Med Premium har du tillgång till all funktionalitet som nämns i dessa hjälpavsnitt, medan Basic döljer information som inte behövs om du inte arbetar i en omsorgsorganisation. Du ser enkelt om du har Basicläget genom att menyalternativet “Avdelningar” inte finns under “Mer-menyn”.
För mer information, kontakta supporten per mail eller telefon.